| Witaj gość , masz 0 nieprzeczytanaych wiadomości | Dziś Sty-20-2018 | Zakwateruj się, odwiedź swoją komnatę lub opuść ją | POCZTA: zaloguj | Komnata Konstanta |
Ankieta
Czy twoim zdaniem nowelki Warhammera będą wydawane w Polsce?

· Tak, jeszcze w tym roku sprawa sie rozwiąże
· Tak, ale to może potrwać jeszcze z rok dwa
· Być może kiedyś ktoś to wyda
· To koniec Warhammera w Polsce

[ Wyniki | Ankiety ]

Głosów: 48

Publicystyka: Gnomy w 2 edycji WFRP
niedziela, 01 lipca 2007 - 19:58

Strona gotowa do druku Wyślij artykuł do znajomych

Masz dosyć grania przesilnymi herosami? Wszechpotężnymi magami? Boskozwinnymi elfickimi zwiadowcami? W życiu każdego gracza nadchodzi taki czas w którym postanawia porzucić sławę, misję ratowania świata i dwuręczny miecz. Przed wami rozbudowany i szeroko wyczerpujący temat tekst autorstwa Mirka Kuśnierza, na temat tego jak dobrze zagrać Gnomem w 2 edycji. Choć rasa ta jest praktycznie całkowicie pominięta w systemie drugoedycyjnym - warto spróbować zagrać tą egzotyczną nacją.

  Zamek poleca:




Gnomy są bardzo niskie, i raczej krępej budowy ciała. Są znakomitymi żartownisiami i rzemieślnikami, kochają dziwaczne mechaniczne maszyny, piękne przedmioty i wędkowanie. Większość gnomów mieszka w osiedlach zwanych „norami”, są to niewielkie podziemne miasta. Charakterystyczną cechą ich wyglądy jest, podobnie jak w przypadku krasnoluda, broda i wielki bulwiasty nos. Są towarzyskimi istotami, nie znoszą samotności. Większość ludzi nazywa je „złodziejskimi pokurczami”, jest to obraźliwe i nie do końca prawdziwe określenie. Tak naprawdę niewielu ludzi widziało w życiu gnoma. Gdyż przedstawiciele tej rasy są w Starym Świecie jeszcze rzadszym zjawiskiem od leśnych elfów. Niewiele gnomów żyje z własnej woli pośród ludzi. Największe społeczności w miastach ludzi znajdują się w stolicy Imperium - Altdorfie oraz w dawnej stolicy Middenlandu – Carroburgu. Każda z nich liczy ledwie kilka dziesiątek gnomich braci i sióstr. Są niezwykle pamiętliwe. Mocno biorą do serca stwierdzenie dotyczące ich miernej postury, a tylko głupiec śmieje się z ich wzrostu przy nich. Lud ten potrafi być w istocie mściwy. Gnomy są dzielnym, niestety wymierającym ludem, toczącym nieustającą walkę w obronie swoich domostw. W ciągu ostatnich dwóch stuleci, liczba gnomich osiedli zmniejszyła się o ponad połowę. W czasach obecnych łączna liczba gnomów, jest nie wyższa od liczby ludzi mieszkających w stolicy Imperium. Gnomy utrzymują dobre kontakty z krasnoludami a także z niziołkami. Elfy uważane są za zbyt poważne, a ludzie traktowani są z rezerwą, gdyż znane są przypadki, kiedy ludzie napadali na gnomie norki w celu wzbogacenia się kosztem ich mieszkańców.

Historia
Największa osada gnomów w Imperium - Glimdwarrow, położona jest nad Środkowymi Bagnami w Middenlandzie. Ludność osady jest według gnomów szacowana na ponad 1000 braci i sióstr, podobno do miasta nigdy nie wpuszczono człowieka. Jedynymi wyjątkami byli goście krasnoludzcy, którzy są traktowani jako starsi bracia. Niedaleko gnomiego osiedla kupcy z Carroburga zbudowali faktorie handlową, w której raz na tydzień dochodzi do wymiany handlowej. Skóry i żywność są wymieniane na świetne wyroby gnomich rzemieślników. Historii tego ludu jest wypełniona ciągłymi wojnami obronnymi, gnomy nigdy otwarcie nie wystąpiły przeciwko żadnej „przyjaznej” rasie. Zdarzały się im wyłącznie walki z ludźmi - rabusiami norek. Gnomy ciągle walczą ze skavenami, goblinami czy wędrownymi bandami zwierzoludzi które w trakcie Burzy Chaosu zmiotły wiele osiedli położonych nad Środkowymi Bagnami. Czasem do swojej walki najmują także niziołki rzadziej przedstawicieli innych nacji. Walka ta, bez pomocy z zewnątrz jest z góry przegrana. A jedyną niezagrożoną osadą z racji swojej wielkości oraz położenia jest Glimdwarrow. Ponieważ znajduje się w stosunkowo bezpiecznej południowej części Middenlandu i jest chroniona książęcymi prawami i edyktami. Władca Carroburga, Leopold von Bildhofen co roku dostaje w zamian przepiękny podarek, a na stałe przybywa przy nim najlepszy gnomi błazen, wysyłany przez przywódcę Glimdwarrow. Oczywiście wśród ludzi znajdują się też tacy którzy złorzeczą gnomom, chcąc przywłaszczyć ich ziemię.

Wskazówki dotyczące grania
Gnomy mają trudny charakter. Większość osądów co do własnego wyglądu traktują śmiertelnie poważnie, robiąc zazwyczaj paskudny kawał, urażającemu ich dumę śmiałkowi. Kochają wędkowanie, pasja ta dorównuje ich zamiłowaniu do robienia durnych żartów. Mówią niskimi głosami. Ich język jest mniej zrozumiałą formą języka krasnoludów - Khazalidu. Lubią towarzystwo krasnoludów i niziołków które najmują do swoich oddziałów strażniczych, jako procarzy. Gnomi wojownicy w walce wręcz preferują topory , młoty i krótkie miecze, w walce strzeleckiej używają lekkich kusz, bomb, mieszanek zapalających i czasami broni palnej. Każdy gnomi wojownik nosi pełne kolcze opancerzenie, głowę chronią hełmami, zaś mała okrągła tarcza uzupełnia rynsztunek ochronny. Mimo niskiego wzrostu są groźnymi wojownikami. Wielu gnomów z wrodzonej ciekawości zajmuje się badaniami historii. Ich pisarze prowadzą liczne księgi, opisujące życie klanów, być może niedługo będzie to jedyna rzecz jaka pozostanie po tej nielicznej obecnie rasie. Gnomy w przeciwieństwie do krasnoludów mogą zostać adeptami magii. Według nich samych gdy krasnoludy stały w kolejce do bogów po wzrost, one dostały możliwość kontrolowania mocy. Gnomi czarodzieje mogą używać wyłącznie magii cienia lub magii metalu (alchemii). Kapłani zaś mają dostęp do modlitw Ringila. Oprócz niego czczą także inne bóstwa własnego panteonu: Gandargila bóstwo młodości i przygody, Melitha – boga błyskawic i elektryczności, Randandila –cynika. Uznają bóstwa panteonu krasnoludzkiego. Zaś kompletnie nie interesują się pozostałymi potęgami. Kapłani Ringila używają modlitw mających zapewnić gnomiemu ludowi ochronę bóstwa przed wrogami zewnętrznymi. Gnomy są znane, także jako złodzieje i rabusie grobowców. Wiele starożytnych grobowców zostało okradzionych przez gnomich włamywaczy. Czasem ci rabusie są pasjonatami, którzy po prostu kochają stare rzeczy, a niegdyś studiowali pod okiem klanowego mędrca historię. Gnomy twierdzą że wcale nic nie okradły, tylko znalazły, ale to już zupełnie inna historia.


Losowanie cech dla gnoma:


Cecha
Walka Wręcz (WW) 25+2k10
Umiejętności Strzeleckie (US) 20+2k10
Krzepa (K) 10+2k10
Odporność (Odp) 10+2k10
Zręczność (Zr) 25+2k10
Inteligencja (Int) 20+2k10
Siła Woli (SW) 20+2k10
Ogłada (Ogd) 25+2k10
Ataki (A) 1
Żywotność (Żyw) 1-3: 8, 4-6: 9, 7-9: 10, 10: 11
Siła (S) równa pierwszej cyfrze cechy Krzepa
Wytrzymałość (Wt) równa pierwszej cyfrze cechy odporność
Szybkość (Sz) 3
Magia (Mag)
Punkty Obłędu (PO)
Punkty Przeznaczenia (PP) 1-4: 1, 5-7: 2, 8-10: 3

Cechy rasowe
Bohater otrzymuje następujące umiejętności i zdolności:

Gnom
Umiejętności: nauka (inżynieria) lub rzemiosło (kowalstwo, kamieniarstwo lub jubilerstwo), wiedza (gnomy), znajomość języka – Ghassaly (język gnomów), znajomość języka – Reikspiel

Zdolności: gnomi fach, odwaga, szczęście, widzenie w ciemności, zapiekła nienawiść

Profesja początkowa:
01-02 akolita
03-04 banita
05-09 błazen
10-11 cyrkowiec
12-15 cyrulik
16-18 górnik
19-20 hiena cmentarna
21-22 kanciarz
23-34 mieszczanin
35-39 ochotnik
40-43 ochroniarz
44-49 przemytnik
50-59 rzemieślnik
60-63 służący
64-72 skryba
73-74 szlachcic
75-80 szczurołap
81-89 tarczownik
90-91 uczeń czarodzieja
92-93 wynalazca
94-97 złodziej
98-00 żak

Cechy fizyczne:

Wzrost
Kobieta 105+2k10 cm
Mężczyzna 110+2k10 cm

Waga (w kilogramach)
rzut na tabeli 2-7: Waga, jak przy losowaniu postaci niziołka

Kolor włosów
rzut na tabeli 2-8: Kolor włosów, jak przy losowaniu postaci krasnoluda

Kolor oczu
rzut na tabeli 2-9: Kolor oczu, jak przy losowaniu postaci krasnoluda

Znaki Szczególne
01-10 gęste rzęsy
11-20 długa broda
21-30 odrosty
31-40 bardzo wysoki +k10 cm
41-50 oczy różnego koloru
51-60 szczupły -k10 kg
61-70 bardzo niski +k10 cm
71-80 blizna
81-90 tatuaż
91-00 wymyśl lub wybierz



<< 1 2 3 4 >>


Komantarze
John
31.07.07, 18:03
Dobra konwersja chociaż myślę że powinny mieć więcej Zręczności i inteligencji bo to rasa specjalizująca się w rzemieślnictwie i złodziejstwie
Tancred_de_Beauville
11.08.07, 20:59
Hej! Dziękuję - sądzę że mogłem lepiej zrobić tą konwersję. Miały się trochę różnić od innych ras, stąd takie cechy. Za jakiś czas postaram się opisać resztę osiedli oraz narysować mapę gnomich osad na obszarze Lustrzanych Bagien.

Pozdrawiam
Mirek
   Zamek Drachenfels
   © 2002-2010 | engine: PN
   support min.: IE5.0 1024x768


realizacja:
orth

:: chemia niemiecka :: nawodnienia ogrodów śląskie :: projektowanie ogrodów śląsk :: zakładanie ogrodów śląsk